Sunday, April 27, 2008

Sahabatku




"Selemah-lemah manusia ialah orang yang tidak boleh mencari sahabat dan orang yang lebih dari itu ialah orang yang mensia-siakan sahabat yang telah dicari".- Saidina Ali

"Sahabat setia bagai pewangi mengharumkan. Sahabat sejati pendorong impian . Sahabat berhati mulia yang membawa ke jalan Allah".

"Sahabat Yang tidak jujur ibarat dapur berhampiran. Jikalaupun kau tidak kena jelaganya sudah pasti terkena asapnya".




Mutiara kata kat atastu aku jumpa kat blog orang. Moga jadi ingatan. Gambar kekawan kat Titan tak banyak, ni aje yang ade. Gambo kat sekolah dulu banyak. Lame tak jumpa kekawan satu sekolah. Rindu pulak, maklumlah membesar bersama-sama. Tak pernah pulak jumpa diorang ni. Sek. Men. Sains Muar (1987-1991).Kalau korang baca blog aku ni bolehlah contact guna emel.



Kat Titan ,Alhamdulillah sahabat ramai,semuanye ok. Tapi biasalah semuanye ade personaliti masing-masing, kepakaran masing-masing dan mood berlainan. Group aku ade yang kuat gelak (Syiir), kuat makan (Jawa), pakar kewangan,dia ni ade bank wooo(Limis), pakar politik dan ekonomi (Bob) dan pakar 'angka' dan manage budak baru (Wak Kang). Kepada sahabatku ini, semoga mendapat markah KPI tinggi, STOP card antalah tiap-tiap ari dan jangan lupa suggestion,motivasi dan safety topic mesti ada. Dengo cite 'rejim' baru ni (Jawa) lagi brutal daripada Leman.

Aku pulak , sekarang ni masih tunggu visa. Sahabatku doakanlah semoga Tuhan permudahkan rancangan untuk aku ber'hijrah' ke KSA. Amin...

8 comments:

msafawis said...

Sabor je....biasalah gurau ganas.
ada berita baru ke..nak beritahu bapa Arnab nizam pulang kerahmatullah arini pagi dikebumikan Al Fatihah

skrol said...

A'kum..kpd semua kengkawan..slm perkenalan..steady limbo,jgn amik hati sgt..lu mcm tak biasa dgn
ayat2 berbisa..dah 10 tahun sama2,tp kitaorg mulut jer mcm tu..hati tak begitu,duit bukan segalanye.. drpd jenis member yg tikam blkg..anyway wa mintak maaf on behalf my group..kita tetap kawan k...SK

limboz said...

Thanx Skrol. Cantik kerusi merah kau. Mane blognya?
Kepada Pawi, tinggi songkok nampak.
Slamberjer.
Kepada Limis,tkasih atas ingatan.Tau x sebab ramai bukaklah aku ingatkan diorang jgn publish 'ayat bisa'kat blog.
Kepada B group, mintak maaf kepada yg x berkenaan.

skrol said...

www.skthegreat.blogspot.com

leman said...

weii... apa ni gaduh2?? Lim, lu punya slide memang law... aku sampai sekarang masih tak pandai buat slide!!

limboz said...

T/kasih Man. Dulu kau kan sifu aku, benda cam ni tentu kacang bagi kau.
Pawi punye blog lagi cun,Man.

shah said...

kawan dan sahabat dua perkara yang berbeza
kawan amat banyak dan ada ketika gumbira
sahabat payah jumpa dan lahir ketika kita terkapai-kapai dalam nestapa.

bagi saya, isteri adalah sahabat yang setia.

Beejan said...

tak update ke blog ko ni cam tu je..