Friday, July 4, 2008

Warkah buat teman



Alhamdulillah penantian aku selama lebih 7 bulan berakhir hari ini. Siang tadi 'fikir campur' memaklumkan details flight ticket to Arab Saudi. Maka Insya Allah aku akan menamatkan 'pengangguranku' tak lama lagi.

Buat warga Titan Chemicals Sdn Bhd aku ucapkan selamat maju jaya mengharungi kerjaya di Titan. Kepada teman-teman diTPE 1 operation dan bagging...aku mintak maaf zahir dan batin (cam raya pulak),halalkan segala makan, minum, rokok atau lain-lain...dan kalau ade tersalah kate terlanjur bicara yang menyakitkan hati...mohon dimaafkan. Aku tujukan terutama kepada yang tak sempat jumpa pada hari terakhir aku bekerja 23hb Jun yang lepas. Kepada yang sempat jumpa terima kasih atas ingatan dan pesanan...(paling aku ingat masa salaman...salah seorang ex sifu aku cakap' semoga menjadi insan yang lebih bertakwa'). Insya Allah...


Imbas kembali... selama 10 tahun aku bekerja kat TPE 1 ni...banyak pengalaman bekerja aku perolehi. Hari pertama aku mendaftarkan diri pada 18hb Mei 1998...bersama 3 orang lagi teman iaitu Amat sto, Beejan dan Roy. Dan sifu pertama kitorang adelah Mr Yow b s. Berguru lebih kurang 3 bulan..baru di serap ke dalam shift group. Aku masuk group D, Amat gi group C, Beejan gi group B dan Roy gi group A. Mase tu Sadesh adalah Supt.(dah blah dah) group D, Hashim adalah Assistant (Trainer dah sekarang), yang lain mase tu Tech tapi sekarang dah lain... Abuya (Sen. Asst. Supt ), Chong (Lead tech), Pak man (Pun dah blah), Pawi (Supt. dah), Zul9 (Lead Tech) dan Bob (bakal...op Lead Tech lah) dan Mike (dah blah gak). Garang-garang semuanye terutama Abuyalah...jangan mare. Teruk aku kena lanyak masetu, maklumlah aku sorang je budak baru ...yang lain paling barupun dah 5 tahun bekerja. Tu belum cite scoop gunung salji kat level 3. Tapi hikmahnye tahan lasaklah sikit kitorang ni.



Dan sekarang senior-senior akupun dah berumur, plantpun dah 'smooth', sekarang diorang sedang 'menuai' hasil susah payah dan penat jerih bekerja dahulu. Kepada semua senior yang menjadi sifu aku selama ini...aku ucapkan ribuan terima kasih atas segalanye. Kepada teman-teman yang baru...satu je pesan aku...kalau nak cepat pandai jangan ikut 'budaya' senior sekarang ni. La ni diorang sedang 'menuai' jangan kacau. Selamat tinggal teman-temanku, Titan, Masai, Pasir Gudang dan semuanye...Doakan semoga hijrahku ini beroleh keberkatan dan kerahmatan daripada Nya. Insya Allah.

4 comments:

msafawis said...

Hai emosional laa pulsk pagi2 nie... x boleh tido ke....apa pun ALL THE BEST..ke mana pun kita pergi kita tetap ada yang SATU..

Beejan said...

Narrated 'Umar bin Al-Khattab: I heard Allah's Apostle saying, "The reward of deeds depends upon the intentions and every person will get the reward according to what he has intended. So whoever emigrated for worldly benefits or for a woman to marry, his emigration was for what he emigrated for."

Zuraili said...

Selamat datang ke Yanboq...

Semoga apa yang dicitakan InsyaAllah akan tercapai ...
Selalu2 lah ingat objektif kita berhijrah ke sini

Rs Iena D'Izmans said...

Alhamdulillah..
Penantian sepanjang berada di kebun
anggur telah membuahkan hasil dn semoga selamat di eksport ke Yanbu dgn selamat.