Tuesday, May 27, 2008

Akhirnya...


Alhamdulillah....Akhirnye berakhir satu penantian yang amat panjang (lebih kurang 6 bulantu, menunggu). Petang semalam mase awan gelap nak ujan (memang dah lame tak ujan kat masai ni,ujan rahmat kot), hari Isnin bersamaan 26hb May 2008 (alamak Pay daylah) aku dapat sms dari Think Plus menyatakan visa dan tiket dah ready. Itupun si budak otak 'bergeliga' call aku (sto lah...), mula-mula aku ingat dia nak tanye aku nak souvenir ape... almaklumlah dia tengah vacation kat 'tanah tinggi', aku dah ready nak order yang ngarut2, rupa-rupanye nak bagi tau dia dah nak berangkat lagi seminggu, mase tu aku baru je bangun tido lebih kurang pukul 1:30 petang dan tengah siap2 nak masuk keje kul 3:00 petang. Aku bukak sms, sah! memang ade... lebih kurang lagi seminggu nak berangkat, mak oi! cepat sangat pulaknih...ini mesti Si Senah Think Plus tu nak revenge...(agakje), tak profesional langsung.
Malam tadi balik keje, kitorang ngeteh, Labu, Skrol, Roy, Brother Luv, Jendek ngan budak practical kalau tak silap Fahmi nama dia...result! proceed jek 2hb nih.


Satu minggu yang lepasni... memang aku rasa pelik gak, aku jadi rajin pulak nak bersihkan halaman rumah aku yang rumputnye dah mula meninggi. Rupa-rupanye ade berita dari Think Plus. Pokok jambu kat depan rumah tu pun dah berbuah. Sedih pulak, rumah baru beli tapi tak dapat duduk. Yelah kalau aku tak bersihkan,agaknye bila balik sini dah tak nampak pintu rumah.
Perasaan sekarang... tak tau nak describe, gembira aku rasa tak jugak...sedih pun tak jugak...cuma rasa berdebo sikit dan kepala banyak fikir bende banyak nak setel dalam mase seminggu ni.
Daling aku on ajek...alhamdulillah thank you daling!.
Aku, Labu, Skrol ngan Sto berangkat ni tentu banyak ot kat tempat keje nih. Boboy dah boleh start kira2 semula berapa jam nak ot, ade jugak aku tengok mula risau pasal mungkin terpaksa kena ot (Mat Overlah tu), almaklumlah ade income lain...

Mintak2 bos-bos (Snr Mgr,Mgr ngan Area Sup.) tak nak jumpa aku lagi, pasal itu ari lepas aku anta 'surat' diorang pujuk dan mintak aku tarik balik,...la ni aku rasa serba salah pulak terutama pade 'bulu hidung terkeluartu', kesian pun ade, serba salah pun ade, sebab aku rasa nak cabut jek. Nilah kelemahan aku. Pening gak kepala nih...Arghhh...pedulikan. Bermulakah suatu pengalaman baru dalam hidup aku? Nak berhijrahkah aku ni?...

4 comments:

msafawis said...

Laaa boleh tanye lak... namapun Hijrahku..kenalah berhijrah..nie si Boboy dan Matover membebel sambil tergelak..kah kah kahhhh

limboz said...

Wie...banyak dugaan hijrahku ni, berliku2,berbukit2, jalan bengkang bengkok.... x cam kau punye 'jalan' straight je cam gambo blog kau.

Unknown said...

aku rasa nak cabut jek...apa maksudnya tu.nak cabut pergi arab ke atau bulu hidung yang terkeluar tu ke?

leman said...

Bengang juga aku dengar latest news dari engkau... Think plus ni memang kelentong lebih!! Sabar dan bertawakkal je laa...! InsyaAllah, kalau rezeki tak ke mana. Bermulanya penghijrahan, maknanya bermula lah perjalanan baru. Yang tidak kita ketahui rintangannya. Tapi tak mengapa, nak dapat kan sagu, kena lah pecahkan ruyungnya...